راهنمای خرید زمین در آیینه ورزان دماوند

31 مرداد 1400
0 دیدگاه
راهنمای خرید زمین در آیینه ورزان دماوند

خرید زمین در آیینه ورزان دماوند از آن دسته تصمیم هاست که اگر به درستی صورت بگیرد قطعاً سودآور خواهد بود.

آمار خرید زمین در آیینه ورزان دماوند از گذشته تا امروز

آیینه ورزان یکی از روستاهای خوش آب و هوای دماوند است. این روستا در 15 کیلومتری دماوند قرار دارد و دقیقاً 75 کیلومتر با تهران فاصله دارد. آینه ورزان از زیباترین روستاهای دماوند محسوب می شود از شمال تا کوه البرز کشیده شده است. این منطقه از سمت جنوب به محور تهران فیروزکوه وصل می شود. آیینه ورزان به عنوان یکی از مناطق ویلانشین در دماوند مشهور شده است و ویلاسازی در این منطقه بسیار گسترده تر از قبل دنبال می شود. نرخ ساخت و ساز از دو سال گذشته تا به امروز بیش از 15 درصد افزایش داشته است.

روستای آیینه ورزان یک روستای توریستی است. در واقع آبشار طبیعی زیبا در بخش شمالی این منطقه و امامزاده های قدیمی که در منطقه هستند سبب می شود تا افراد زیادی به سراغ آن بیایند.

در راستای خرید زمین در آیینه ورزان دماوند باید بدانید که زمین ها به طور کلی به دو دسته داخل بافت و خارج از بافت تقسیم شده اند. این زمین ها انتخاب بسیار عالی برای ساخت ویلا محسوب می شود و در نهایت سرمایه گذاری روی آن صورت می گیرد. از نقاط قوت این روستا این است که چشم انداز بی نظیری دارد.

زبان مردم

مردم این منطقه به زبان تاتی صحبت می کنند و قدمت روستا به 2000 سال می رسد که رقم قابل قبولی است. این روستا در کوهپایه قرار گرفته است و یک آبشار بسیار زیاد در مرکز آن دیده می شود.

ویلاسازی در سال های اخیر در آیینه ورزان بسیار رشد کرده است به طوری که خبری از بافت های روستایی در برخی از بخش ها نیست و بافت شهری جای آن را گرفته است. بسیاری از بخش های آیینه ورزان نوسازی شده اند. ساخت و ساز در این منطقه بر اساس تکنولوژی های روز معماری صورت گرفته است و ویلاها هم از نظر ساختار جدید هستند و هم مقاومت خوبی برای آنها دیده می شود. این روستای سرسبز پس از فضای طبیعی و بکر است و در حال حاضر 924 سکنه در آن زندگی می کنند.

هموطنان پایتخت نشین علاقه به خرید زمین در آیینه ورزان دماوند دارند چون هم یک محله درجه یک و خوش آب و هوا است و هم موقعیت ساخت و ساز در این منطقه به بهترین نحو دنبال شده است.

آیینه ورزان دماوند

امکانات رفاهی آیینه ورزان دماوند

کسانی ک به فکر خرید زمین در آیینه ورزان دماوند هستند حتماً در ذهن خود به ویلاسازی روی زمینی که خریده اند، فکر می کنند. در این وضعیت چه خوب است موقعیت رفاهی این منطقه نیز سنجیده شود تا مشخص شود که آیا خرید زمین در آیینه ورزان دماوند انتخاب درستی است یا خیر. اول از هر چیز به شما بگوییم که در این منطقه کسب و کارهای محلی بسیار دیده می شود. نانوایی، قصابی، بنگاه املاک و خوار و بار فروشی و بانک از موارد مناسب این محله هستند. این بخش ها نیاز ساکنین را برطرف می سازند. ساکنین در این منطقه برای رفع نیاز خود به شهر نمی روند و همه چیز فراهم است اما از نظر رستوران و سایر امکانات رفاهی و تفریحی هنوز نمی توان امتیاز بالایی به آیینه ورزان داد.

در صورتی که قصد شما خرید زمین در آیینه ورزان دماوند و ساخت و ساز روی زمین است باید دقت کنید برخی از زمین ها از نظر دسترسی به آب دچار مشکل هستند و این موضوع باید پیش از خرید مشخص شود.

تراکم ساختمانی منطقه آیینه ورزان

آیینه ورزان پس از باغ است و این موضوع سبب شده که فاصله خانه ها از هم کمی دور باشد چون هر خانه وسط یک حیاط بزرگ پر از درخت و یا یک باغ بزرگ قرار گرفته است. بافت آپارتمانی و فشرده به هیچ عنوان در آیینه ورزان دیده نمی شود. باغ هایی که در تراکم روستایی این منطقه دیده می شود مملو از درختان میوه به خصوص هلو و شلیل هستند و وضعیت آب و هوایی منطقه بسیار عالی و جذاب است.

دسترسی از تهران به آیینه ورزان بسیار آسان است شما از تهران به سمت دماوند حرکت می کنید و از اتوبان تهران پردیس رد می شوید. پس از رسیدن به دماوند وارد جاده دماوند فیروزکوه می شوید و نیاز به ده دقیقه رانندگی دارید تا به منطقه آیینه ورزان برسید. دقت کنید که این جاده معمولاً بدون ترافیک است و زمان زیادی از شما نمی گیرد.

در مورد آیینه ورزان بیشتر بدانیم

یکی از مهمترین امتیازاتی که برای آیینه ورزان وجود دارد وجود آب همیشه جاری در این روستا که سب می شود کشاورزی رونق خوبی داشته باشد و این روستا را به یک منطقه سرسبز و حاصلخیز تبدیل کند. زرینه کوه یکی از بخش های جذاب آیینه ورزان است که توانسته مورد پسند تاریخ نویسان شود. کسانی که به خرید زمین در آیینه ورزان دماوند فکر می کنند معمولاً دوست دارند زمین های اطراف این کوه را انتخاب کنند. در کوچه های روستا معمولاً مغازه های زیادی وجود دارد که زمین های مختلفی برای خرید دارند.

از نظر موقعیت جغرافیایی روستای آیینه ورزان روبروی روستای زان قرار گرفته است و در هر دو روستا کشاورزی رونق زیادی دارد. در این روستا منبت کاری بسیار رواج دارد و مغازه های زیادی نیز دیده می شود که در این زمینه فعالیت می کنند.

پیشنهادات خرید زمین در آیینه ورزان دماوند

حال که در مورد فضای کلی آیینه ورزان صحبت کردیم نوبت می رسد به تازه های خرید زمین در آیینه ورزان دماوند!

خرید زمین در آیینه ورزان دماوند

در خرید زمین در آیینه ورزان دماوند یک نکته مهم این است که اگر زمینی دارای پوشش سبز و درختان قدیمی باشد قیمت آن کمی بیشتر است. مثلاً زمینی به متراژ 690 متر با سند شورایی در منطقه آیینه ورزان وجود دارد که دیوارکشی شده است و سیستم آبیاری قطره ای برای آن دیده می شود. این زمینه به صورت پیش فروش و یا اقساطی نیز عرضه می شود و قیمت آن نسبت به زمینی که بدون پوشش گیاهی است بیشتر خواهد بود.

زمینی به متراژ 480 متر با ویلای 380 متری در آیینه ورزان وجود دارد که دارای سند شش دانگ پایان کار است و ویو عالی برای آن گزارش شده است. زمین نوساز بوده و نمایی زیبا و خاص دارد. از سوی دیگر باری ویلای استخر و سونا نیز در نظر گرفته شده است .

پیشنهاد دیگر در مورد 6 هزار باغچه با انواع درختان میوه است که شرایط ساخت 250 متر بنای لوکس نوساز را دارد. این زمین در راستای میوه های گیلاس و توت و گلابی بسیار رشد داشته است.

خرید خانه در آیینه ورزان

در صورتی که به دنبال خرید خانه در آیینه ورزان هستند می توانید به سراغ زمین 450 متری بروید که دارای ویو بسیار عالی بوده و سند شش دانگ دارد. این زمین دارای بافت دو بر است و موقعیت اجرایی خاص خود را دارد. این زمین از نظر سبک و مدل سازی بی نظیر است و رویکرد اجرایی مخصوص به خود دارد.

برخی از ویلاهای آیینه ورزان نوساز هستند که از نظر قیمت به نسبت خانه های قدیمی کمی گران قیمت تر در نظر گرفته شده اند.

در راستای خرید زمین در این منطقه می توانید به سراغ زمین های 500 متری بروید که به صورت محصور شده به وسیله دیوار و فنس هستند. در این زمین ها 150 نهال 2 ساله دیده می شود و وضعیت آبیاری به صورت قطره ای است و دسترسی کاملی به انشعابات آب برق نیز دارد.

خرید زمین در آیینه ورزان دماوند با قیمت ارزان

در صورتی که هدف شما خرید زمین در آیینه ورزان دماوند با بودجه کمتر است می توانید به سراغ زمین های خارج از بافت در آیینه ورزان دماوند بروید، این زمین ها ساز و کار اجرایی خوبی دارند و موقعیت زمین ها به طور کاملاً دقیق مشخص شده است. این زمین ها سند دار هستند و مشکل فروش برای آنها دیده نمی شود. برخی از زمین ها به دو بخش تقسیم شده اند که اگر بتوانید هر دو بخش را خریداری کنید سود خوبی کرده اید از یاد نبرید که برای خرید زمین در آیینه ورزان دماوند باید در ابتدا موقعیت زمین را بسنجید برای این کار نیاز به فرد یا گروه متخصص است تا محدوده زمین را برای شما مشخص نماید.

در راستای خرید زمین در آیینه ورزان دماوند باید دو نکته مهم را در نظر بگیرید اول اینکه زمین های دیوارکشی شده اغلب کمی گرانتر هستند اما این افزایش قیمت به نسبت سایر زمین ها شرایط خاص خود را دارد.

فروش باغ ویلا در این منطقه با موقعیت بسیار عالی فراهم شده است. این باغ ها دارای بر حدوده 90 متری هستند که می تواند بخش مهمی از زمین را پوشش دهد. در پروسه فروش باغ ویلا تعرفه ها متفاوت است و بسته به موقعیت باغ قیمت گذاری صورت می گیرد. قیمت خرید زمین در آیینه ورزان دماوند به نسبت سال های گذشته تغییرات زیادی داشته است و امروزه زمین های این منطقه از نظر بافت و موقعیت اجرایی متفاوت هستند. شما می توانید زمینی خریداری کنید که هم موقعیت منطقه ای خوبی دارد و هم برای ساخت و ساز مناسب است.